Navigation Bar

Τρίτη, 15 Ιουλίου 2014

Chanel Greatest hits

Πριν αρκετό καιρό μιλήσαμε για το Νο5, το διασημότερο άρωμα στην ιστορία και δημιούργημα Chanel. Σήμερα θα μιλήσουμε για τα υπόλοιπα εμβληματικά κομμάτια του οίκου που γράφουν καθημερινή ιστορία.

Είναι αναγκαίο να ξεκινήσουμε με το σακάκι, πρώτη εμφάνιση το 1954. Με ίσιες γραμμές, 4 τσέπες, κουμπιά με το σήμα του οίκου και συνοδευόμενο από φούστα μέχρι το γόνατο έγινε αμέσως ανάρπαστο και αυτό δεν έχει αλλάξει μέχρι και σήμερα. Η φετινή σεζόν, μάλιστα, έδειξε tweed σακάκια σε κάθε χρώμα από
κάθε μικρό και μεγάλο brand. Μετά την Coco, ο Karl μεγαλούργησε μ’ αυτό: ασπρόμαυρο, πασέλ ή με έντονο χρωμα, με φούστα ή παντελόνι ή και τζιν. Αυτό ίσως είναι η μεγαλύτερη αγάπη του και το κομμάτι μέσα στο οποίο θέλησε να αποτυπώσει τη διαχρονικότητα του οίκου με έναν αέρα ανανέωσης κάθε σεζόν. Άξιο αναφοράς είναι το ροζ Chanel σακάκι και καπέλο που φορούσε η Jackie Kennedy την ημέρα της δολοφονίας του Kennedy, που από τότε έχει πάρει τις διαστάσεις μνημείου! 
Άλλο ένα άλλο χαρακτηριστικό προϊόν Chanel είναι τα διαμάντια. Εκτός από τα χαρακτηριστικά κολιέ με πέρλες, η Coco στόλισε με αυτά άλλους πολύτιμους λίθους, έφτιαξε αστέρια και τα έβαλε πάνω στα μαλλιά και το δέρμα. Από το 1932, χρησιμοποιούνται για να δώσουν το κάτι παραπάνω σε απλά σύνολα και να είναι δείγμα όχι δώρων του άντρα προς τη γυναίκα αλλά της ίδιας της ανεξαρτησίας της γυναίκας. Δηλαδή να είναι μία αθάνατη εκδοχή της Coco! ‘’If I have chosen the diamond it is because it represents,in its density, the biggest value in the smallest volume.’’Μάλιστα η πανέξυπνη πίστευε τόσο πολύ σε αυτά που αρχικά δεν τα έδειχνε σε καταστήματα αλλά μόνο στο σπίτι της και έτσι μετέτρεψε τα διαμάντια σε ένα exclusive αξεσουάρ που θα καταδείκνυε τα προνόμια των γυναικών που τα κατείχαν.
Φυσικά από τη λίστα δεν θα έλειπε η πανέμορφη καπιτονέ τσάντα με το διακριτικό σήμα στο κλείσμο και την αλυσίδα- λουράκι, είτε σε χρυσό, είτε σε μεταλλικό, είτε σε δέρμα. Η τσάντα υπάρχει σε μικρά και μεγάλα μεγέθη και σε όλες τις αποχρώσεις της χρωματικής παλέτας. Σε κάθε σεζόν κυκλοφορούν κάποια αποκλειστικά κομμάτια με ιδιαίτερα σχέδια ή παράξενα λουρούκια και πλέον κυκλοφορεί και σε κάποιες γιούχου υφές όπως τζιν ή PVC. Την λατρεύω όπως και να έχει και εκεί θα πάνε τα πρώτα χρήματα που θα μαζέψω από τους μισθούς μου.

Άλλο? Το LBD. Μέχρι την εποχή εκείνη το μαύρο χρώμα θεωρούταν το χρώμα των φτωχών και οι γυναίκες το απέφευγαν. Όμως η Coco κατάφερε όχι μόνο να τις κάνει να το αγαπήσουν, αλλά και κάνει το Little Black Dress ένα από τα πιο απαραίτητα κομμάτια όλων μας. Σοβαρά τώρα, αν δεν έχετε τουλάχιστον ένα πηγαίντε για ψώνια. ‘’This women I’m bloody well going to dress them in black!’’
Το brand ίσως είναι το πρώτο τόσο ευρέως διαφημισμένο από τον τύπο. Για παράδειγμα
·         1915: Για πρώτη φορά το περιοδικό Harpers Bazaar αναφέρει πως τα ρούχα του οίκου είναι must-have. Στο ίδιο περιοδικό το 1923, η Chanel είπε: “simplicity is the keynote of all true elegance”. ΠΑΡΑΝΟΙΑ.
·         1924: Το Νο5 στην The New York Times, και στην δεκαετία του ’60 αναφέρεται από το Vogue και Bazaar ως το απαραίτητο αξεσουάρ μίας γυναίκας. Μάλιστα το άρωμα γίνεται το πρώτο που διαφήμιζεται στους τελικούς του Superbowl. Τι μεγάλη αποδοχή από το κοινό, ένα γυναικείο άρωμα να διαφημίζεται σε αντρικούς αγώνες!

·         1954: Στις 5 Φεβρουαρίου γίνεται η πρώτη πασαρέλα του οίκου και η Coco παρακολουθεί από τα σκαλιά καθώς την χλευάζουν για την ηλικία της , 51 ετών. Το περιοδικό LIFE, όμως, την εξυψώνει για την επανάσταση που έφερε και έτσι δεν άργησε πάλι να γίνει πρώτη μούρη.

310 καταστήματα Chanel υπάρχουν στον κόσμο, όλα γεμάτα με τα παραπάνω και μας περιμένουν να χαθούμε μέσα σε νιρβάνα. Είναι μία στάση που σίγουρα θα κάνω στη ζωή μου. Εσείς?

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου